Archives

11/09: Simyo

update: Blijkbaar komen heel wat mensen hier terecht via de zoekterm "Base klantendienst". Mocht je het telefoonnummer zoeken, da's 1999. Gratis vanaf een Base-gsm.

Gisteren schreef ik nog dat ik blij was met m'n nieuwe Base Voordeelbundels, maar hun nieuwe dochteronderneming Simyo doet het nog beter:
§ 0,19/min van Simyo naar een mobiel netwerk
§ 0,05/min (!) van Simyo naar een vast netwerk
§ 0,10 per sms

Bij Base betaal ik nu § 0,20/min voor alle gesprekken en eveneens § 0,10 per sms. Maar dan heb je ook wel de zekerheid van bij een degelijke firma te zijn: bij Simyo heb je geen abonnementsformules, je kan enkel via internet herladen. Ook hebben ze geen gratis helpdesknummer: ofwel e-mail je, ofwel betaal je een telefoongesprek.
In ieder geval geeft Base Proximus opnieuw het nakijken. Hun Ugly Duck kan hier niet aan tippen!
Wat er de laatste tijd aan het gebeuren is met de tarieven in telecomland gaat in elk geval m'n petje te boven: onlangs hebben we ook ons telefonieabonnement van Telenet laten omschakelen naar het nieuwe FreePhone Anytime. Vanaf volgend jaar kost ons dat maandelijks § 21,90 en dan zijn alle telefoontjes, de hele dag door, naar vaste lijnen gratis. Tot 31 december kost het slechts § 16,95.
Nu wacht ik echter met veel ongeduld op dezelfde revolutie in de internetwereld: in die tarieven mag ook eens grondig gesnoeid worden!

10/09: spam spam spam & Base

Regelmatig valt er op naam geadresseerde reclame in de brievenbus: eergisteren kon ik nog lid worden van Test Aankoop en een autoverzekering of zoiets krijgen. Reclame via e-mail kennen we ondertussen ook allemaal al, maar daar zijn gelukkig goeie filters voor. Na het opstarten van m'n weblog leerde ik plots commentspam kennen: ongewenste reclame (en soms gewoon rotzooi zonder betekenis) als commentaar onder m'n berichten.
Vandaag ben ik weer wat wijzer geworden: het allereerste reclame-sms'je is binnen! En weet je wat er zo leuk aan is?? Net zoals e-mailreclame en commentspam valt er NIET te achterhalen waar het bericht vandaan komt, want er is geen telefoonnummer meegestuurd! Schitterend toch he... Zelfs sms is zo lek als een zeef... Hoe is het nou in godsnaam mogelijk om een sms te sturen zonder afzender? Of anders: welke provider laat zulke troep gewoon over z'n netwerk passeren? Het mailtje naar Base is al onderweg.

Voor de rest ben ik echter zťťr tevreden over Base! De andere providers passen de gekste truukjes toe om kortingen te geven, bij Base is het echt no-nonsense: sms aan 10 cent, bellen aan 20 cent/minuut naar elk netwerk, op eender wel moment van de dag, en ik betaal geen abonnementskosten. Op het einde van de maand krijg ik gewoon een factuur en zowel sms- als telefoonverkeer worden dus betaald vanuit dezelfde pot. Dag Mobistar :)

10/09: Sky News

Ik hoop ťcht dat het hun bedoeling was om een "fout" als deze te maken. :)

07/09: Kaartjes voor Amber

Dit las ik vandaag in Het Nieuwsblad:

VERRASSING - Amber Vanhee, UZ Gent, Dienst Oncologie, De Pintelaan 185, 9000 Gent is in behandeling voor leukemie. Op 21 september wordt ze 6 jaar. Wie schrijft haar een kaartje om haar te verrassen? Een vraag van haar moeder Linda Leleu uit Beselare.

't Is slechts 1 kindje van de zovelen, maar de oproep raakte me eigenlijk wel. En och god, 't is maar een kaartje en een postzegel...

update - 15 dec '05: Ik merk dat er plots heel wat mensen op m'n weblog terecht komen via Google met "Amber Vanhee" als zoekwoorden. Kan je hieronder effe neerpennen waarom er plots zoveel op haar naam gezocht wordt? Bedankt!